IMPLEMENTÁCIA
INFORMAČNÉ TECHNOLÓGIE MANAŽMENT SLUŽIEB
Potreba medzinárodného štandardu pre IT služby bola stále výraznejšia s ich rastom. Bolo iba otázkou času, kedy bude pripravená prvá medzinárodná
norma pre túto oblasť služieb. Základom sa stala britská norma BS15000, ktorá vyšla na konci deväťdesiatych rokov. Výrazne bola revidovaná v roku 2002.
Táto revízia sa stala základom pre medzinárodnú normu ISO 20000 vydanú v roku 2005.
ISO 20000 sa skladá z dvoch rôznych dokumentov ISO 20000-1 a ISO 2000-2. Kým prvá norma definuje požiadavky pre manažment služieb v oblasti IT, druhá
obsahuje odporúčania z praxe.
Implementácia ISO 20000 so sebou prináša celý rad výhod a predností, ktoré sa samozrejme rôzne prejavia v rozličných spoločnostiach, ktoré IT služby
poskytujú. Nasledujúci zoznam reprezentuje možné spoločné výhody:
Zosúladenie stratégie v oblasti informačných technológií s obchodnou stratégiou
Vytvorenie formálneho rámca pre zlepšovanie existujúcich služieb
Porovnanie s najlepšími postupmi
Vytvorenie konkurenčnej výhody prostredníctvom poskytovania konzistentných a nákladovo efektívnych služieb
Vyžadovanie vlastníctva a zodpovednosti na všetkých úrovniach
Zníženie rizika v oblasti kontinuity poskytovaných služieb
Posun k aktívnemu riadeniu procesov a predchádzaniu incidentov, posun aktívneho k reaktívnemu zmýšľaniu
Zavedenie automatizácie poskytovaných služieb
Vytvorenie konkurenčnej výhody a vnímania spoločnosti