IMPLEMENTÁCIA

INFORMAČNÉ TECHNOLÓGIE MANAŽMENT SLUŽIEB

Potreba medzinárodného štandardu pre IT služby bola stále výraznejšia s ich rastom. Bolo iba otázkou času, kedy bude pripravená prvá medzinárodná

norma pre túto oblasť služieb. Základom sa stala britská norma BS15000, ktorá vyšla na konci deväťdesiatych rokov. Výrazne bola revidovaná v roku 2002.

Táto revízia sa stala základom pre medzinárodnú normu ISO 20000 vydanú v roku 2005.

 

ISO 20000 sa skladá z dvoch rôznych dokumentov ISO 20000-1 a ISO 2000-2. Kým prvá norma definuje požiadavky pre manažment služieb v oblasti IT, druhá

obsahuje odporúčania z praxe.

 

Implementácia ISO 20000 so sebou prináša celý rad výhod a predností, ktoré sa samozrejme rôzne prejavia v rozličných spoločnostiach, ktoré IT služby

poskytujú. Nasledujúci zoznam reprezentuje možné spoločné výhody:

 Zosúladenie stratégie v oblasti informačných technológií s obchodnou stratégiou

 Vytvorenie formálneho rámca pre zlepšovanie existujúcich služieb

 Porovnanie s najlepšími postupmi

 Vytvorenie konkurenčnej výhody prostredníctvom poskytovania konzistentných a nákladovo efektívnych služieb

 Vyžadovanie vlastníctva a zodpovednosti na všetkých úrovniach

 Zníženie rizika v oblasti kontinuity poskytovaných služieb

 Posun k aktívnemu riadeniu procesov a predchádzaniu incidentov, posun aktívneho k reaktívnemu zmýšľaniu

 Zavedenie automatizácie poskytovaných služieb

 Vytvorenie konkurenčnej výhody a vnímania spoločnosti

Prázdny

Prázdny